Realizacja
Audyt i naprawa sklepu NoboBags
NoboBags zwróciło się do mnie z prośba o pomoc przy weryfikacji poprawności działania sklepu internetowego. W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny sklepu podczas którego wykryłem szereg nieprawidłowości. Największe problemy stanowiło wolne wczytywanie strony – aż kilkanaście sekund zajmowało wczytanie listy produktów. Reszta problemów dotyczyła: braku tłumaczeń, złego zachowania strony na urządzeniach mobilnych, błędnie działającej walidacji w procesie zakupowym.
Najważniejsze wykryte problemy
- Brak zgody RODO podczas zapisywania się do newsletter’a
- Uszkodzony mechanizm zapamiętywania plików cookies
- Błędne treści podczas udostępniania strony w mediach społecznościowych
- Nie działa opcja pobierania katalogu
- Pływające menu nie jest czytelne
- Opcja podania kodu rabatowego powinna być zawsze widoczna
- Błędne tłumaczenia na stronie
- Widok koszyka jest uszkodzony
- Brak walidacji danych z zamówieniu
- Błędna treść ostrzeżenia o nie zaznaczonym regulaminie
- Błędne formy płatności
- Problemy optymalizacyjne na liście produktów
- Brak komunikatu o niedostępnej wybranej liczby szt – złe określanie wybranej liczby szt.
- Nie działa lub nie jest przygotowana funkcjonalność wyświetlania postów z Instagram
- Błędnie skonfigurowane metatagi w stosunku do indeksowania Google
- Nieprzetłumaczone treści w koszyku
- Popup newsletter’a na urządzeniach mobilnych nie jest czytelny – trudne jest jego zamknięcie
- Nieprzetłumaczony komunikat informujący o konieczności logowania przed dodaniem produktu do listy życzeń
- Problem z usuwaniem produktów z koszyka
- W przypadku przelewu tradycyjnego użytkownik nie otrzymuje wiadomości e-mail
Realizacja
Zrealizowane zadanie
Wdrożenie strony internetowej
Audyt: W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny. Audyt wykazał szereg problemów: długie wczytywanie listy produktów, problemy z tłumaczeniami na stronie, niedziałające funkcjonalności sklepu, problemy z wyświetlaniem treści na urządzeniach mobilnych, błędnie działająca walidacja w procesie zakupowym.
Naprawa problemów: Po wykonaniu audytu zrealizowałem techniczne poprawki. Zdecydowaliśmy, że najważniejszym problemem jest wolne wczytywanie listy produktów – zlokalizowałem problem: błędnie skonstruowane zapytanie SQL w jednym z dodatkowych modułów PrestaShop. Zapytanie SQL i inne elementy modułu zostały zoptymalizowane, co skutecznie przywróciło poprawne działanie strony.
Porozmawiajmy→
Potrzebujesz podobnego rozwiązania?
Jeśli masz pomysł na nowy projekt , borykasz się z problemami w istniejącym systemie,
czy też potrzebujesz specjalistycznego wsparcia, zachęcam do kontaktu.