Realizacja
Audyt i naprawa sklepu NoboBags
NoboBags zwróciło się do mnie z prośba o pomoc przy weryfikacji poprawności działania sklepu internetowego. W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny sklepu podczas którego wykryłem szereg nieprawidłowości. Największe problemy stanowiło wolne wczytywanie strony – aż kilkanaście sekund zajmowało wczytanie listy produktów. Reszta problemów dotyczyła: braku tłumaczeń, złego zachowania strony na urządzeniach mobilnych, błędnie działającej walidacji w procesie zakupowym.
Najważniejsze wykryte problemy
- Brak zgody RODO podczas zapisywania się do newsletter’a
 - Uszkodzony mechanizm zapamiętywania plików cookies
 - Błędne treści podczas udostępniania strony w mediach społecznościowych
 - Nie działa opcja pobierania katalogu
 - Pływające menu nie jest czytelne
 - Opcja podania kodu rabatowego powinna być zawsze widoczna
 - Błędne tłumaczenia na stronie
 - Widok koszyka jest uszkodzony
 - Brak walidacji danych z zamówieniu
 - Błędna treść ostrzeżenia o nie zaznaczonym regulaminie
 - Błędne formy płatności
 - Problemy optymalizacyjne na liście produktów
 - Brak komunikatu o niedostępnej wybranej liczby szt – złe określanie wybranej liczby szt.
 - Nie działa lub nie jest przygotowana funkcjonalność wyświetlania postów z Instagram
 - Błędnie skonfigurowane metatagi w stosunku do indeksowania Google
 - Nieprzetłumaczone treści w koszyku
 - Popup newsletter’a na urządzeniach mobilnych nie jest czytelny – trudne jest jego zamknięcie
 - Nieprzetłumaczony komunikat informujący o konieczności logowania przed dodaniem produktu do listy życzeń
 - Problem z usuwaniem produktów z koszyka
 - W przypadku przelewu tradycyjnego użytkownik nie otrzymuje wiadomości e-mail
 
Realizacja
Zrealizowane zadanie
Wdrożenie strony internetowej
Audyt: W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny. Audyt wykazał szereg problemów: długie wczytywanie listy produktów, problemy z tłumaczeniami na stronie, niedziałające funkcjonalności sklepu, problemy z wyświetlaniem treści na urządzeniach mobilnych, błędnie działająca walidacja w procesie zakupowym.
Naprawa problemów: Po wykonaniu audytu zrealizowałem techniczne poprawki. Zdecydowaliśmy, że najważniejszym problemem jest wolne wczytywanie listy produktów – zlokalizowałem problem: błędnie skonstruowane zapytanie SQL w jednym z dodatkowych modułów PrestaShop. Zapytanie SQL i inne elementy modułu zostały zoptymalizowane, co skutecznie przywróciło poprawne działanie strony.
Porozmawiajmy→
Potrzebujesz podobnego rozwiązania?
Jeśli masz pomysł na nowy projekt , borykasz się z problemami w istniejącym systemie, 
czy też potrzebujesz specjalistycznego wsparcia, zachęcam do kontaktu.