Apposto – Adrian Grabowski

Realizacja

Audyt i naprawa sklepu NoboBags

NoboBags zwróciło się do mnie z prośba o pomoc przy weryfikacji poprawności działania sklepu internetowego. W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny sklepu podczas którego wykryłem szereg nieprawidłowości. Największe problemy stanowiło wolne wczytywanie strony – aż kilkanaście sekund zajmowało wczytanie listy produktów. Reszta problemów dotyczyła: braku tłumaczeń, złego zachowania strony na urządzeniach mobilnych, błędnie działającej walidacji w procesie zakupowym.

Najważniejsze wykryte problemy

  • Brak zgody RODO podczas zapisywania się do newsletter’a
  • Uszkodzony mechanizm zapamiętywania plików cookies
  • Błędne treści podczas udostępniania strony w mediach społecznościowych
  • Nie działa opcja pobierania katalogu
  • Pływające menu nie jest czytelne
  • Opcja podania kodu rabatowego powinna być zawsze widoczna
  • Błędne tłumaczenia na stronie
  • Widok koszyka jest uszkodzony
  • Brak walidacji danych z zamówieniu
  • Błędna treść ostrzeżenia o nie zaznaczonym regulaminie
  • Błędne formy płatności
  • Problemy optymalizacyjne na liście produktów
  • Brak komunikatu o niedostępnej wybranej liczby szt – złe określanie wybranej liczby szt.
  • Nie działa lub nie jest przygotowana funkcjonalność wyświetlania postów z Instagram
  • Błędnie skonfigurowane metatagi w stosunku do indeksowania Google
  • Nieprzetłumaczone treści w koszyku
  • Popup newsletter’a na urządzeniach mobilnych nie jest czytelny – trudne jest jego zamknięcie
  • Nieprzetłumaczony komunikat informujący o konieczności logowania przed dodaniem produktu do listy życzeń
  • Problem z usuwaniem produktów z koszyka
  • W przypadku przelewu tradycyjnego użytkownik nie otrzymuje wiadomości e-mail

Realizacja

Zrealizowane zadanie

Wdrożenie strony internetowej

Audyt: W pierwszej kolejności wykonałem audyt techniczny. Audyt wykazał szereg problemów: długie wczytywanie listy produktów, problemy z tłumaczeniami na stronie, niedziałające funkcjonalności sklepu, problemy z wyświetlaniem treści na urządzeniach mobilnych, błędnie działająca walidacja w procesie zakupowym.

Naprawa problemów: Po wykonaniu audytu zrealizowałem techniczne poprawki. Zdecydowaliśmy, że najważniejszym problemem jest wolne wczytywanie listy produktów – zlokalizowałem problem: błędnie skonstruowane zapytanie SQL w jednym z dodatkowych modułów PrestaShop. Zapytanie SQL i inne elementy modułu zostały zoptymalizowane, co skutecznie przywróciło poprawne działanie strony. 

 

Porozmawiajmy→

Potrzebujesz podobnego rozwiązania?

Jeśli masz pomysł na nowy projekt , borykasz się z problemami w istniejącym systemie,
czy też potrzebujesz specjalistycznego wsparcia, zachęcam do kontaktu.